petrabjorklund

Alla inlägg under februari 2010

Av Petra Björklund - 27 februari 2010 13:40

Tjenare nu har jag hittat datorn (Tobbe) kande for att skriva lite obs lite!

Ar framme i au nang nu,kanns att semestern borjar ta slut,inga direkt fina vyer eller sant.Har blir det no bara shopping (det galler att ga bakom och halla hart i planboken nar man har 3 kopgalna tjejer med sig!  shit maste kuta nu!!


Foresten har vi bra vader i dag med.

Tobbe

Av Petra Björklund - 27 februari 2010 01:11

God morron go morron

Idag ar jag uppe och studdsar pa tok for tidigt. Vaknade av soluppgangen vid halv 7. Tankte jag skulle visa de sista bilderna fran Koh Muuk, idag drar vi vidare till Ao nang de sista dagarna . Hoppas att dom kor lite lugnare idag annars  .

Vi aker speedbat in till Trang ca 15 min sedan minibuss tva timmar.

Kram kram hors snart


SYSTER! timjan, vitlok och kantareller det var det du trodde va haha miss you

 Den har bilden maste bara visas, Tobbe och Asa den ena vit som sno och den andra....ja lite brun arhan vall.    Silverminken Thomas gor en pose for fotografen.   Mums for pina colada i skuggan.   Var bugalow ar den andra fran fotografen sett. Ah det ar sa fint har.  Asi och jag har strandat som tva salar, man kan ha det samre an att ligga sa har nagon timme. Det ar slut med det nu nar vi aker till Ao nang fy for den lee vad vattnet ar ackligt dar.  Thilde och Asa tragglar med laxorna, om froken ar helt nykter kan diskuteras med tanke pa flaskor och glas.

  

Av Petra Björklund - 25 februari 2010 09:04

Hejsan svejsan

Blev inget vidare inlagg i gar....det var for varmt. Sa darfor ar jag har igen   .

Har pa KOh mukk bor vi helt fantastiskt, sag soluppgangen fran sangen i morse. Men att bo sa fint har sina nackdelar, har inte sovit langa stunder i natt. Ni forstar varfor..........big wave not a chans. Men nu ar det glomt.   .


Det haller pa att blasa upp och in over land askar det, men det borde inte komma hit. Nagon droppe pa hela semestern kan jag ga med pa. Det ar helt underbart att ha traffat vara kara Skaningar sa man har nagon annan att tjata med an la familja haha.

Ja det var nog allt for denna gangen, far jag langtrakigt ikvall aterkommer jag med bilder.


Syster! vi tackar ja till inbjudan av middag nar vi kommer hem. Far man lagga en bestallning pa vad?   

Kram kram

Av Petra Björklund - 24 februari 2010 16:01

Halloj

Nu har vi kommit till Koh Muuk jag upprepar mig sjalv ....hur fint som helst. Det har varit daligt med bilder sedan fadasen med minneskortet. Var kare van forsokte ta med sig en ny kabel till var kamera, inte helt latt att hitta ratt. Men har kommer ett smakprov pa hur vi har det pa Koh Muuk. Ikvall svettas jag sa in i bomben, borde ju vant mig vid detta.

Ha det sa bra dar hemma kram kram fran oss.


Forsta kortet ar black and white.....Thomas och Tobbe vis poolen.

Andra bilden ar jag som ligger pa solsangen pa var terass, hyffsat lage. Det har varit lite soldis idag.....inget jag gillar ska ju borja med olja nu!

             

Av Petra Björklund - 21 februari 2010 14:35

Halloj i snon asia calling.

Nu holl det pa att ga riktigt illa. Vi har hittat en dator med kortlasare och skulle satta i minneskortet till kameran pyttepyttelitet ar det. Och skiten haller pa att aka bakom datorholjet. Phu det var nagra svettiga minutrar, tur man lever med en filbunke. Men han ar ju slarvig som fa, igar forsvann hans telefon IGEN, snacka om favorit i repris. Hittades senare efter mycket letande i kameravaskan. Vet inte om han ska fa ha en telefon utan senilsnore hadanefter.


Igar anlande vi till Koh Hai, saaaaaaa finte det ar har. Vi var har for fyra ar sen och antligen en o dom inte har byggt sonder det minsta.

Ja vad har vi gjort idag..............solat, badat, badat, druckit shinga, promenerat en svang, badat, druckit pina colada ja det ar nog vad vi har astakommit idag. Vi far aterkomma med kort sa fort kamera sladden ar lev fran sverige.

Ha nu en skon sondagkvall och en mysig mondagmorgon nar ni ska till jobbet   

hahahahahah kram kram

Av Petra Björklund - 19 februari 2010 16:01

Halloj i all sno, vi har forstatt att det aldrig slutar snoa. Vi har haft annu en varm dag pa stranden. Har kommer dagens bilder. Ha en trevlig helg alla kram kram

  Vi har dragit ner pa maten for barnen haha     Har min familj damp eller.........  

  Det ar sa klart vatten sa man kan tro det ar badkaret. Tobbe hade lite svart att bestamma sig i kvall sa det blev Singha, paraplydrink och bacardi cola. jaja vad sager man.

  

Av Petra Björklund - 18 februari 2010 16:11

Idag har det aterigen varit kanllbla himmel och hur varmt som helst. Det blir inga nya kort idag, vi har slarvat bort kamerasladden sa det blir till att leta upp ett internetcafe med cardreader, inget vi pallade idag. Sorry

Tobbe har varit pa sin arliga walkabout kring on i djungeln idag (galenpanna i denna varme) han har hittat en likasinnad.


Vi har antligen bestamt var resrutt nu sa allt ar bokat. Det ar inte latt att boka pa plats, sjukt mycke folk. Pa lordag ger vi oss ivad till Koh Hai och Fantasy resort, dar stannar vi i fyra natter. Efter det blir det Koh Mook och Sivalai resort som bara ligger en bit darifran. Dar ska vi traffa La familja fran Malmo antligen. Hinner man inte traffas i sverige far man gora det i Thailand.

Av Petra Björklund - 17 februari 2010 17:01

Halloj

Idag har det varit en del moln, skont tyckte vi som ar kraftor allihop.

Men trotts att jag har suttit under parasollet och molnen har skymt solen har jag brant mig pa ett stalle till KNANA. I morgon blir det solskyddsfaktor 30 igen.

  Ikvall har vi varit pa Phoos och myst.     Mums min favouritratt Paneng med kyckling, men idag var det pa tok for starkt hela munnen domnade bort.  

Nu ar det dags for oss att sova natti natti 

Ovido - Quiz & Flashcards